سلام خدای خوبم

امشب دلم هواتو کرده بود...اره مثل شب های قبل٬ بازم به تو فکر میکردم ٬ 

 

به اینکه هنوز منو می بینی؟؟؟ 

 

هنوز داری کمکم می کنی؟؟؟ 

 

با اینکه خیلی وقته که از دست این روزگار و این ادم ها و دنیات دلگیرم... 

 

خیلی وقته که مدام دارم ازت گلایه می کنم.. 

 

من از همه شاکی ام...حتی از خودم  

 

 نمیدونم کی باعث شده گروهی فقیر باشن و گروهی ثروتمند..!! 

 

نمیدونم کی باعث شده گروهی عاشق باشن و گروهی فارغ...!! 

 

نمیدونم کی باعث شده  گروهی درد بکشن و گروهی شاد باشن..!! 

 

نمیدونم  کی باعث شده  گروهی هیچ وقت به ارزوهاشون نرسن...!! 

 

نمیدونم کی باعث شده اون بچه ها سر چهارراه گل فروشی کنند..!! 

 

  کی باعث شده که همیشه بغض داشته باشن؟؟؟ 

 

   کی باعث شده که اون دخترای جوون روسپی بشن؟؟ 

 

   کی باعث شده که ادما به هم خیانت کنند؟؟ 

 

 بعضی از ادم هات برای اینکه خودشونو اروم کنند..میگن اینا همش  

 

امتحانه...میگن میخوای بنده هاتو امتحان کنی...ولی من باور نمیکنم..اخه 

 

 مگه نمیگن توعادلی..مهربونی..این که عدالت نیست...اینکه مهربونی نیست  

 

پس کی باعث شده؟؟؟

 

 

  

 

نظرات 20 + ارسال نظر
بانوی باران یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:07 ق.ظ http://ronak5s.persianblog.ir

بهار عزیزم این سوالا ذهن منم مشغول کردن... یعنی واقعا امتحانه ؟‌ ... نمیتونم به هیچ نتیجه ای برسم...

سلام

منم مدت هاست که درگیرم ...

به هر حال ممنونم که به من سر زدی

فریاد یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:32 ق.ظ http://faryad80.blogsky.com/

آن کسانی که باعث همه این کارها شده اند الان درخانه های

خود ودر تشک پر قوی خود راحت وآسوده خوابیده اند واصلا

خیال نمیکنند که کودکانی گرسنه سر به بالین میگذارند در حالی که آنها به صندلی قدرت خود میاندیشند

شاید درست میگویی...نمیدانم

فریاد یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:33 ق.ظ

خدا عادل است آن جور که در تصو رادمی نمیاید پس منتظر باش تا ببینی چگونه دست انتقام خدا از آستین بیرون میآید وبر گردن این ادم های بد ذات وپلید فرو میآید

کدام ادم های بد ذات؟؟

انها که به دنبال غریزه ی قدرت طلبی خود رفتار میکنند؟؟ انها بد ذاتند؟؟

یا ما که به دنبال منافع خودیم؟؟ ما که همیشه خاموش مانده ایم...ما که

محافظه کاریم...

امید یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:47 ق.ظ http://garmak.blogsky.com/

انگار ابر بهاری است که دارد نم نم مناجات میکند
خیلی قشنگ بود

از لطف شما ممنونم ولی باور کنید

مدت هاست که از بهار فقط نامش را یدک میکشم...

نوید یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:14 ق.ظ http://www.parvaz-ta-khorshid.blogsky.com/

سلام دوست عزیز
ممنونم که بهم سر زدید و ممنونم از لطفتون
دو مطلب آخر وبلاگتون و نظرات دوستان رو خوندم، جالب بود.
اما در مورد پست آخرتون ، یه کمی مخالفت تو دلم مونده که هرکاری کردم نتونستم نگهش دارم- لا اقل تو اولین کامنت مخالفت نمی کردم بهتر بود خوب ! -
اول بگم موعظه نمی کنم و چندان مذهبی هم نیستم...
ولی اگه یه که کمتر با خودمون مهربون باشیم و واقع بینانه تر نگاه کنیم متوجه میشیم که بیشتر اتفاقاتی که آزارمون میدن واکنش رفتار ها و تفکرات خودمون هستن. البته قبول دارم که گاهی با پدیده هایی مواجه میشیم که این تئوری توجیهشون نمیکنه . ولی کمی منصف باشیم میبینیم بیش از پولی که دادیم جنس میخوایم.
بهار عزیز گاهی فقط باید درست نگاه کنیم
مثلا وقتی پروفایل منو می خوندی متوجه نشدی که نوشتم اهل لاهیجانم و ساکن بندرعباس!!!
ببخشید که پرحرفی کردم
برقرار باشید

سلام ..ممنونم که به من سر زدی

گفتی ما ادما بیشتر از پولی که داریم جنس میخوایم...درسته...یعنی

ما زیاده خواهیم..سیری ناپذیریم...اره منم قبول دارم

ولی همه میدونیم که اینها صفات ذاتی همه ی انسان هاست..شاید

قابل تغییر باشن..ولی به سختی

ما ادما فقط بلدیم خوب شعار بدیم ...ولی در عمل خیلی از عکس

العمل هامون شبیه همن.. اگر من هم در شرایط زندگی یه دختر

روسپی قرار داشتم..الان یه روسپی بودم

عاشقانه های مردزمینی یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:57 ب.ظ http://www.parseh2.blogsky.com


مناجات دلنشین وواقعی بود ومایه های طرزتفکرجامعه شناختی هم داشت.
امیدکه درد ادما کم وکمتربشه

سلام

پرنده بالای حوض ماهی نشست وکفت:
سقف قفست شکسته
پروازنمی کنی؟

سلام مرد زمینی..

اره من از زمانی که جامعه شناسی خوندم معنای درد را

فهمیدم...فهمیدم که چرا به من میگفتند :مرفح بی درد

امید یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:07 ب.ظ http://garmak.blogsky.com/

شرمنده کردید
بنده زیاد متوجه نیستم کدام دوست را لینک کرده ام
کاش این افتخار ابتدا نصیب بنده می شد
بازم سپاسگذارم

شما لطف دارید

فریاد یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:44 ب.ظ

سلام بهار جان .
ببخشید انگار خیلی تند رفتم .
منظور از بد ذات همون ادمهایی هستند که بر مسند قدرت نشسته اند و با سیاست های غلط خود باعث شده اند که مردم روز به روز فقیر تر وبدبخت تر شوند .
چشم ها را باید باز کرد ودید آنچه را که در اطراف ما اتفاق میافتد .

میدونم عزیزم...کاملا درسته

فریاد یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:45 ب.ظ

ممنون از لینکتون .
منم شما را با افتخار لینک کردم .

منم ممنونم

ساینا یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:14 ب.ظ

سلام.

این موضوع نظرمو جلب کرد که وقتی هر بلایی سر مردم میاد میگن ازمون الهیه!حتی توی دین هم انسان ها رو میترسونن از خدا و عذاباش!
ولی من فکر میکنم این باید تفکر جهان سومی ها باشه.اخه خدا که بنده هاش رو واسه این که بهشون عذاب بده خلق نکرده.برای این که بچه ای ادم خوبی بشه باید اونو تربیت کرد نه این که اون رو از مجازات ادم بد بودن ترسوند!ترسوندن مال ۴۰۰۰سال پیش بود که فرهنگ وجود نداشت و متاسفانه اون خرافات گریبانگیر ما شده.
ممقصودم از این حرفا اینه که به خدا برچسب نزنیم...هر بلایی سرمون میلاد تقصیر خودمونه...

کاش همه اینو می فهمیدن.

ساینا جان

من هم کاملا با تو موافقم

نسل ما پدر و مادر های اینده هستند..ما میتوانیم همه چیز را تغییر

دهیم..

نوید دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:08 ق.ظ http://www.parvaz-ta-khorshid.blogsky.com/

سلام مجدد
اینکه اگه شما هم در شرایط یه روسپی بودید حتما روسپی می شدید یعنی هیچ تفاوتی بین انسان ها وجود نداره و تنها شرایطه که شخصیت آدما رو میسازه ، درحالی که قطعا خودتون چنین اعتقادی ندارین.
همون چیزایی که اسمشونو صفات ذاتی گذاشتیم با عناوینی مثل ایمان ، پشتکار ، امید ، آزادگی ، عشق ، شهامت و امثال اینها باعث میشه که آدمای مختلف در شرایط یکسان متفاوت رفتار کنن.
قصد شعار دادن ندارم ، نظرم رو نوشتم فقط همین
سربلند باشید

سلام اقا نوید
ممنونم که نظرتو میگی..شاید منو شما اخر به یک نتیجه ی مثبت برسیم
وقتی توی جامعه ای رندگی می کنیم که هر کس اگه می خواد راحت زندگی کنه باید یا ثروت پدری داشته باشه یا پارتی گردن کلفت یا از خانواده ی شهدا و ...باشه تا از سهمیه ها برخوردار شود ...دیگه شهامت و عشق و امید چه معنایی داره؟؟؟

اینهمه مدرک های تحصیلی که با هزار تا ارزو و عشق و امید به وجود اومدن..حالا باید بزاریمشون در کوزه و ابشو بخوریم

از ایمان هم گفتی اخه مگه سخن امام علی را فراموش کردی؟؟

علی میگه:فقر دین انسان را ناقص و عقل را سرگردان میکند و عامل دشمنیست ( حکمت 319 )

و در جایی دیگه میگه:فقر مرگ بزرگ است ( حکمت 163 )

مهدی دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:22 ب.ظ http://myprofile.blogsky.com

وبلاگ شما هم بسیار زیباست ولی دسته کمی از غم وبلاگ من نداره
ولی منم بهتون سر می زنم دوباره

سلام

اره انگار راست می گی

نوید سه‌شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:56 ق.ظ

سلام
انکار نمی کنم که امکانات در جامعه ی ما عادلانه تقسیم نشده و قبول دارم خیلی وقتا دلیل برخورداری از خیلی چیزا ، شایستگی آدما نیست.
قبول دارم که داشتن ثروت پدری و پارتی و ... می تونه خیلی از راه ها رو هموار کنه.
اما دقیقا در چنین جامعه ای تبلور اون صفات داتی منجی انسان هاست.
دنبال مقصر برای سرپوش گذاشتن روی ناکامی هامون نباشیم.
من یه آدم کاملا معمولیم که هیچ کدوم از امکاناتی که گفتی رو نداشتم یا نخواستم که داشته باشم ، اما به کمک همون صفات ذاتی که حرفشون رو زدیم شرایط رو برای خودم ساختم و خدا رو شکر می کنم که همراه جاه طلبی بهم توان تلاش رو هم داد تا درجا نزنم.
علی (ع) میگه وقتی فقر از دری وارد خونه ای میشه ایمان از در دیگه خارج میشه. برداشت صحیح از این جمله اینه که برای حفظ دینت هم که شده تلاش کن که فقیر نباشی ...
اشتباه می کنم؟
پاینده باشید

سلام
نه کاملا درسته
تلاش کنیم که فقیر نباشیم...اره باید تلاش کنیم..اگه امام علی الان بود حتما میگفت : تلاش کنیم تا به حقوق انسانی خود برسیم

ممنونم و موفق باشید

فریاد چهارشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:39 ق.ظ http://faryad80.blogsky.com///

سلام بهار جان .
ماه رمضان بر همه مهمانان الهی مبارک باد وهمینطور بر تو عزیز

ممنون عزیزم رمضان بر تو هم مبارک

فریاد چهارشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:40 ق.ظ

بهار جان خبرنامه ات را در صندوق پستی فعال نکردی ؟؟؟

نه...واسه چی؟؟؟

اخه چون تازه وبلاگ نویس شدم...یه کوچولو ناشی ام

امید چهارشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:07 ب.ظ http://garmak.blogsky.com/

باعث و بانی اینها هیچکس جز خود ما نیست
از ماست که بر ماست

شاید...

ساینا چهارشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:35 ب.ظ

سلام با اجازه...لینکتون کردم!

سلام

ممنونم عزیزم. من هم حتما شما را لینک میکنم

ساینا جان ادرسه وبلاگتو حتما برام بزار

عاشقانه های مردزمینی چهارشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:04 ب.ظ http://www.parseh2.blogsky.com

همانطورکه میدانیم دین بهترین نوع برای سوء استفاده حاکمان وعالی ترین ابزاربرای تحمیق واستحاله ی توده است برای حکومت برمردم. ودیدیم ومی بینیم که باشکوه ترین ومجلل ترین نوع حکومت هابه نام دین اززمان ساسانیان ،خلفای عباسی ،قرون وسطای اروپا،صفویان ،عثمانی ها.....وحکومت درحال حاضرکشورمان می باشدکه همیشه وسیله ای بوده برای غارت وتجاوز و...وبه تبع آن این حاکمان کوشش می کنند تاآثاروزیرمجموعه های دین که شامل ریاضت ،پرهیزازدنیا،قبول آنچه که برسرمان می آیدازجانب خداست،حاکمان سایه ی خدابرروی زمین انندوغیره رابه مردم با لطایف الحیل بقبولانند.زیاده گویی نمی کنم ....واینکه عالی ترین نوع حکومت درزمان امام علی بوده است.
ودیدیم که ایشان برای رتق وفتق امورکشوری وکارتوده همیشه به خردوتلاش خودتوده تاکیدداشت نه اینکه بادعاوامورماورایی بشود کاری رادرست کرد.
براساس قران خدامی گوید:که سرنوشت هیچ قومی تغییرنمی یابدالااینکه خودشان بخواهند....واینگونه نیست که بتوان بادعاکاری راپیش برد.چگونه؟
خدابه ماعقل وتوانایی داده ومارابه این زمین فرستاده تا خودمان کارهایمان راسروسامان بدهیم نه اینکه بادعاتقلب کنیم وزحمتی نکشیم ولی کارمان درست شود اگراینگونه بودکه دیگرعلت ومعلول معنانداشت،وشیرازه ی اموردنیوی ونظمش بهم می ریخت،ودیدیم که پیامبران الوالعزم هم درموارداستثنایی وآنهم بااجازه ی خدادراموردنیایی دخل وتصرف می کردنند.پیامبران رسول ظاهری وعقل رسول باطنی درآموزه های دینی ماتلقی می شود ودعافقط جنبه ی امیدواربودن،تلاش مضاعف کردن برای رسیدن به آن هدف،پشتوانه ای داشتن واینکه کسی هست که کمکش می کند،شارژ روحی داشتن وغیره هست.صحبت طولانی شدونکته ی اخر:
این آدم هاهستندکه بازیاده خواهی،خودخواهی دیگرانسانهارابه بند،ظلم جنگ ،خیانت ،آدم کشی ،قحطی وغیره می کشانند نه خدا....

===================
سلام

به بالینم بیاامشب
من اززیباترین شعرم
برایت لانه می سازم.

سلام مرد زمینی

خوشحالم که به من سر زدی

حرفاتو کاملا قبول دارم

افسانه چهارشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:52 ب.ظ http://gtale.blogsky.com

بهار جان می دونم دلت گرفته
ما همه دل شکسته ایم و خسته باید از خدا بخواهیم که کمکمون کنه در مواقعی مصلحت نیست کاری انجام بشه باید صبور بود

ممنونم عزیزم

به خدا توکل میکنم

میلاد جمعه 4 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 06:12 ق.ظ http://www.mhsoft.blogsky.com

مطمئن باش خدا عادله اگه زندگیه یه پولدار و فقیر رو مقایسه کنی و مشکلاته هر دو را ببینی متوجه میشی همون طور که همه ی دانشمندا فهمیدن که همه ی انسان ها به یک اندازه میخندن و گریه میکنن.

واقعا اینجوریه؟؟؟ ولی من ادمایی دیدم که هیچ وقت از ته دل نمی خندند...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد