نامه ( اقایان حتما بخوانند )

نامه یک زن ایرانی به مرد هموطنش: 

 

 . پیاده از کنارت گذشتم، گفتی:” قیمتت چنده خوشگله؟  

 

· سواره از کنارت گذشتم، گفتی:” برو پشت ماشین لباسشویی بنشین!“  

 

· در صف نان، نوبتم را گرفتی چون صدایت بلندتر بود  

 

· در صف فروشگاه نوبتم را گرفتی چون قدت بلندتر بود  

 

· زیرباران منتظر تاکسی بودم، مرا هل دادی و خودت سوار شدی  

 

· در تاکسی خودت را به خواب زدی تا سر هر پیچ وزنت را بیندازی روی من   

 

· در اتوبوس خودت را به خواب زدی تا مجبور نشوی جایت را به من تعارف کنی 

 

 · در سینما نیکی کریمی موقع زایمان فریاد کشید و تو پشت سر من  

 

   بلندگفتی:”زهرمار!“ 

 

 · در خیابان دعوایت شد و تمام ناسزاهایت فحش خواهر و مادر بود  

 

· در پارک، به خاطرحضور تو نتوانستم پاهایم را دراز کنم  

 

· نتوانستم به استادیوم بیایم، چون تو شعارهای آب نکشیده میدادی  

 

· من باید پوشیده باشم تا تو دینت را حفظ کنی 

 

 · مرا ارشاد می کنند تا تو ارشاد شوی!  

 

· تو ازدواج نکردی و به من گفتی زن گرفتن حماقت است 

 

 · من ازدواج نکردم و به من گفتی ترشیده ام  

 

· عاشق که شدی مرا به زنجیر انحصارطلبی کشیدی  

 

· عاشق که شدم گفتی مادرت باید مرا بپسندد 

 

 · من باید لباس هایت را بشویم و اطو بزنم تا به تو بگویند خوش تیپ  

 

· من باید غذا بپزم و به بچه ها برسم تا به تو بگویند آقای دکتر 

 

 · وقتی گفتم پوشک بچه را عوض کن، گفتی بچه مال مادر است 

 

 · وقتی خواستی طلاقم بدهی، گفتی بچه مال پدر است 

 

 · نه دیگر من به حقوق خود واقفم ، و برای گرفتن برابری در مقابل تو تا به انتها  

 

استوار و مستحکم ایستاده ام زیرا به هویت خود رسیده ام ، به هیچ وجهی از  

 

حق خود نخواهم گذشت 

 

 من با تو برابرم، مرد 

 

 ·احتیاجی ندارم که تو در اتوبوس بایستی تا من بنشینم  

 

·احتیاجی ندارم که تو نان آور باشی  

 

· احتیاجی ندارم که توحامی باشی 

 

 · خودم آنقدر هستم که حامی خود و نان آورخود باشم  

 

· با تو شادم آری، اما بدون تو هم شادم. ایول 

  

· من اندک اندک می آموزم که برای خوشبخت بودن نیازمند مردی که مرا  

 

دوست بدارد نیستم  

 

· من اندک اندک عزت نفس پایمال شده خود را باز پس می گیرم  

· 

 به من بگو ترشیده، هرچه می خواهی بگو. اما افتخار همبستری و همگامی  

 

بامرا نخواهی یافت تا زمانی که به اندازه کافی فهمیده و باشعور نباشی 

  

· گذشت آن زمان که عمه ها و خاله هایم منتظر مردی بودند که آنها را  

 

بپسنددو درغیر اینصورت ترشیده می شدند و درخانه پدر مایه سرافکندگی  

 

بودند.  

 

· امروز تو برای هم گامی بامن(و نه تصاحب من - که من تصاحب شدنی  

 

نیستم) باید لیاقت وشرافت و فروتنی خود را به اثبات برسانی. 

  

· حقوقم را از تو باز پس خواهم گرفت. فرزندم را به تو نخواهم داد. خودم را نه  

 

به قیمت هزار سکه و یک جلد کلام الله که به هیچ قیمتی به تو نخواهم  

 

فروخت.  

 

· روزگاری می رسد که می فهمی برای همگامی با من باید لایق باشی - و  

 

نیزخواهی فهمیدهمگام شدن با من به معنای تصاحب من یا تضمین ماندن من  

 

نخواهد بود.  

 

هرگاه مثل پدرانت با من رفتار کردی بی درنگ مرا از دست خواهی داد. 

 

 ممکن است دوست و همراه تو شوم اما ملک تو نخواهم شد!!!   

 

 توجه:

( این نامه نوشته ی من نیست..فقط چون به نظرم جالب امد و حس کردم بیانگر حقایق است اینجا نوشتمش)

نظرات 42 + ارسال نظر
سحر شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:46 ب.ظ http://www.pinupgirl.blogsky.com

واقعا ایول خیلی حتل کردم. یه چیزایی رو یادم آورد که مدتها بود فراموش کرده بودم.

اقایون هم با خوندنش حتما حال میکنند

مهدی شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:30 ب.ظ

همه آقایون اینطور نیستند بهار جان و سحر خانوم
البته با این موافقم که 97% مردها اینطوری اند و هیچوقت آدم نمیشوند اما باید بگم زن نعمت خونه است
بچه ای اگر در کار باشه متعلق به هر دوی اونهاست
پدر پدری می کنه و مادر مادری می کنه
اگه از من بپرسی در همه موارد زن از مرد برتره مرد هیچوقت در حد زن نبوده
درسته که ما قدرت جسمی داریم صدامون بلند تره اما قدرت خانمها بیشتره چون صدای ذهنشون بلندتره اونها قدرت فکری دارند ، سیاست دارند و این اونها رو از مرد بالاتر میکنه
اگه مرد بالاتر بود انقدر دیر به بلوغ فکری نمیرسید ...

اقا مهدی حرفاتون درسته همه ی مردها اینجوری نیستن

ولی تو خیلی خوبیا...

دریای بیکران شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:45 ب.ظ http://www.darya90.blogsky.com

سلام
بسیار زیبا بود بسی حال کردیم....
به نظر من حقوق مدنی سیاسی و اجتماعی زن و مرد باید یکی باشه و با هم برابر باشن.
البته همه آقایون اینطوری نیستنا بعضی هاشون اینجورین.
این پست شما به پست وبلاگ من خیلی ارتباط داره به پست صبح زیبا.با اجازتون یه پست تو وبلاگم گذاشتم و لینک کردم به وبلاگ شما تحت عنوان بهترین وبلاگ هفته...
ممنونم

وای...بهترین وبلاگ هفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مرسیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

من هم قبول دارم که همه ی اقایون اینجوری نیستن مثالش بابای خودم خیلی گله

ایرج شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:04 ب.ظ

ممکن است دوست و همراه تو شوم اما ملک تو نخواهم شد...

همه جملاتش زیبا بود
و همه واقعیت های پنهان جامعه ما

ممنون که به من سر زدی اقا ایرج

طراوت شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:53 ب.ظ http://nabeghehaye89.blogsky.com

قبلا خونده بودمش اما نه به این کاملی. واقعا زیبا بود. بسیار ممنون. امیدوارم خیلی از اقایون با خوندنش در رفتارشون و افکارشون تجدید نظر کنند.
(البته از حق نگذریم گاهی هق اقایون هم توسط خانوما پامال میشه ها! چند تاشو برادرم یاداوری کرد که دیدم راس میگه! اما خب حق خانوما قااانونی پامال میشه متاسفانه)

سلام عزیز

بله این نامه نوشته ی من نیست ...چون به نظرم جالب و درست بود نوشتمش...کاش میگفتی که خانوما کجاها حق اقایون را ÷امال میکنند؟؟؟؟؟برام جالبه
ممنون که به من سر زدی

طراوت شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:54 ب.ظ http://nabeghehaye89.blogsky.com

الهی الهی کفشای خوکشل منه اونا

چی شد؟؟؟؟؟

اهان عکس قالبمو میگی؟؟؟؟

نه...اونا مال خودمن

الناز شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:22 ب.ظ http://www.divareman.blosky.com

سلام دوست عزیز
بی اجازه من آقا نبودم ولی نامه رو خوندم ولی کلی حال کردم
خیلی عالی بود

سلام

قابلی نداشت

ساینا یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:31 ق.ظ

خیلیی قشنگ اما دردناکه!!

کسایی که اینجورین مرد نیستن نامردن!!!

یه لایک گنده به این پست میدم

منم یه بوس گنده به تو میدم...بووووووووووووووووووووووووس

اخ که ما زنا هرچی میکشیم از دست این نامردای......(فهش دادم) میکشیم

دریای بیکران یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:40 ق.ظ http://www.darya90.blogsky.com

ای مهدی زن زلیل(ذلیل)....خداییش تا این حد دیگه نباش دوستم
نظر بالایی با کدوم مدرک و رفرنسی میگی 97 درصد خانما از آقایون بهترن و آدم نمیشن. بابا جون خوبه خودت مردی هااا
حیف که....هیچی بیخیال

ای بابا...حالا یه مرد خوب هم که پیدا شده...می خوای اغفالش کنی؟؟؟؟/

خداییش خیلی گله

آرمین سنائی یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:21 ق.ظ http://mrsanayi.blogsky.com

من که اصلاً از این کارا که این مرده توی نامه می کنه نمی کنم. من خیلی آدم خوبی هستم

وای حالا چرا شبیه دزد دریایی شدی؟؟؟

بی خیال نمیخواد دروغ بگی تو همون خودت باشی بهتره..

مردا دروغ هم بلد نیستن بگن

top700 یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:55 ق.ظ http://www.top700.tk

68456389456بهترین فرصت زندگی شما برای ثروتمند شدن مجموعه ای بی نظیر برای اولین بار در ایران برای کسانی که می خواهند بهتر زندگی کنند و از کمترین وقت و هزینه بیشترین سود را ببرند.برای آگاهی از جزییات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.
http://www.top700.tk

به این مگن: حال گیییییییییییری بین نظرات

نوید یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:34 ق.ظ http://parvaz-ta-khorshid.blogsky.com/

سلام
این که همه جای دنیا آقایون حقوق خانم ها رو پایمال کردن و در جامعه ی سنتی ما این تضییع حق به اوج خودش رسیده کاملادرسته
این که آقایون ( با هر درصدی) موافق این جریان هستند هم اصلا عجیب نیست . واضحه که این جریان منافع آقایون رو تامین می کنه و ...
آقا مهدی هم که برای همراهی با خانم ها زد کاسه کوزه ی آقایون رو ریخت به هم
من میخوام به یه نکته اشاره کنم
اعتقاد دارم که مرد و زن با هم برابر نیستند
دلیلی هم نداره که برابر باشن
به نظر من اصلا نباید با هم مقایسه بشن
تفاوت های فراوانی بین مرد و زن وجود داره اما این تفاوت ها هیچ کدوم برتری نیستند. نگاهمون باید اصلاح بشه.
اگه تو اتوبوس جامو به یه خانوم میدم باید فکرمو در مورد کاری که میکنم اصلاح کنم. اون چیزی که منو وادار میکنه جامو بدم اسمش ضعف قوای جسمانی خانم نیست ، ظرافت جسمشه که اگه نبود بی شک ازش منزجر می شدم...
پر حرفی می کنم
جهان به کام

ای بابا....نوید جان انگار منو شما اصلا نمیتونیم با هم کنار بییایم

چرا به مهدی بیچاره گییییییییییییییییر میدی؟؟؟؟ خوب اونم نظرشو گفت دیگه...

در ضمن زن ومرد هییییییییییییییییییییییییچ فرقی با هم ندارند و هیچ برتری هم از هم ندارند..تمام خواسته ها و عواطف و غرایضشان یکسان است..خیلی از مرد ها هم اندام ظریفی دارند و نمی توانند کارهای سنگینی را انجام بدن و در مقابل خیلی از زن ها هم از نظر فیزیکی قدرتمندند...تو رو خدا اینقدر نگیییییییییییییییییید زن ها ظریف اند

تو رو خدا انقدر زن ها را با این حرف خررررررررررررررررررررر فرض نکنید

ببخشید که بی ادبی کردم ولی اگه نمیگفتم تو دلم میموند

جهان که فعلا حسابی به کام شماست...نوش جانتان

امید یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:43 ق.ظ http://garmak.blogsky.com/

به مردهای ما چیزی بیش از این نیاموخته اند

گرمک جان...نگران نباش من به همشون چیزهای جدید می اموزم[:S017:
( من یعنی من نوعی)

پانته آ یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:45 ب.ظ http://yehamsardaram.blogsky.com

عالی بوددد !!!

ممنونم از حضور گرمت

فریاد یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:32 ب.ظ http://faryad80.blogsky.com/

نامه را تو ننوشته ای اما زبان حال تمام زنان این مملکت هست .

بلاخره زمان برابری فرا میرسد .

اما متاسفانه هنوز هستند زنانی که به بهایی اندک خود را ذلیل مردان میکنند

اره متاسفانه خیلی از زنای کشور ما خودشونو باور ندارند

خیلی ها تسلیم عقاید مرد سالار شدن و کاملا اونارو قبول دارن...وقتی خودمون خودمونو باور نداریم چجور میخوایم مردها مارو باور کنند؟؟؟؟؟

دریای بیکران یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:55 ب.ظ http://www.darya90.blogsky.com

به نظر نوید هزاران بار لایک و هزاران بار احسنت.
آقا اصلا من عاشقت شدم نوید جان بوسسسسسسسسسسسسسسس

خوبه اقا نوید طرفدار هم پیدا کردی

من که موافق نیییییییییییییییییییییییییییییییییستم با شما...

افسانه یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:58 ب.ظ http://gtale.blogsky.com

حقایقی رو بیان کردی که حرف همه زنهاست .باز خدارو شکر اسلام یه حق وحقوقی به مازنها داده وگرنه همون ضعیفه های قدیم بودیم

افسانه جون اسلام واسه ما چیکار کرده؟؟؟؟؟

3 تا هووووو میتونیم داشته باشیم....جق طلاق هم که نداریم....بچه که صاحبش پدره...........ناقص العقل هم که هستیم... چون در قانون شهادت 2 زن برابر با شهادت 1 مرد اعلام شده...اگه با یکی غیر از شوهرمون باشیم فاحشه هستیم ولی شوهرمون حق داره به اسم صیقه با هر چند تا زن که دوس داره باشه....

مهدی دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:06 ق.ظ http://myprofile.blogsky.com

نوید جون اگه کاسه کوزه ی آقایون نشکنه مردهای ما مرد نمیشن تا آخرش به این اعتقاد که مرد و زن برابر نیستند می میرند و میرن جهنم
خانمها مگه چه تفاوتی با تو دارند
دماغشون با تو فرق می کنه ؟
چشمشون با تو فرق می کنه ؟
کبد ندارند چه می دونم کلیه ندارند اجزای سیستم داخل بدنشون با تو فرق می کنه ؟
اونها هم انسانند و از دید من زن و مرد برابرند حتی زنها از مردها برترند من نظرم رو گفتم و ازش بر نمیگردم دلیل نمیشه چون مردم پس باید مثل همه مردها فکر کنم من مثل خودم فکر می کنم

مهدی جون من میدونم کارت درسته

دریای بیکران دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:49 ق.ظ http://www.darya90.blogsky.com

سلام بهار با تو کاری ندارم مخاطبم مهدیه
ای بابا باز این نظرشو گفت خب پسر جان تو که هنوز تو نظرت تناقض داری چطور تو زندگی آیندت میتونی تصمیم بگیری....
خداییش یکبار نظرش رو بخونید یکجا میگه آقایون و خانم ها برابرند و یکجا میگه نه خانمها برترند....پسرم به نظر برو مطالعه خودت رو بیشتر کن و روی نظراتی که میدی فکر کن و بدون هیچ قرضی و فقط به عنوان یک انسان به همه نگاه کن.من که میدونم تو در مورد نظرت اصلا فکر نمیکنی و بر اساس ملاک های دیگری داری صحبت میکنی.
بازم مرسی فراوون از بهار

باشه من چیزی نمی گم

نوید دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:36 ق.ظ http://parvaz-ta-khorshid.blogsky.com/

سلام مجدد
خوندن چند نظر ملزمم کرد با چند جمله ی دیگه وقتتون رو بگیرم
اول ممنونم از دوست عزیز دریای بی کران
ثانیا در مورد سوء برداشت سرکار خانم بهار عرض میکبم که من واضح گفتم که منظورم ضعف قوای جسمانی خانم ها نیست و چیزی که من اسمشو ظرافت میذارم نقطه ی مقابل خشونته که به شکل ذاتی در آقایون وجود داره و البته این که می فرمایید آقایون ضعیف و خانومای قوی هم هستند درسته ولی قطعا منکر این نیستید که این در حد مثاله و قابل تعمیم نیست و تاکید کردم که تفاوت به معنی برتری نیست . مثلا از نظر شما دوچرخه بهتره یا ساعت دیواری؟! قطعا اصل مقایسه غلطه.
اما آقا مهدی عزیز
تصور می کنم شما به دلایلی قصد دارین خودتونو به اون راه بزنین و بدیهیات رو انکار کنین. اگه یه زن بودم دلم نمی خواست شما از حقوقم دفاع کنید. پاسخ سوالاتونو با سوالی در سطح خودتون عرض می کنم.
آیا شما بعد از بررسی اجزایی که نام بردین ، تو بدنتون به تفاوتی با خانمها بر نخوردین؟
خدا رو شکر که شما به نمایندگی از مرد های ایرانی در بهشت روسفیدمون خواهید کرد.
و نکته ی پایانی این که ما نظراتمون رو می نویسیم و با عقاید هم آشنا میشیم. اگه مقاصد دیگه ای تو سرمون نباشه دلیلی نداره که تنشی ایجاد بشه و ادبیات کلاممون نزول کنه
سپاس

عجب داستانی شده این بحث حقوق زنان

اقا نوید ...من هم دلم میخواد نظر همرو بدونم و در ضمن برای نظر همه احترام قاعلم...از شما هم ممنونم ولی با این نامه یکم دلخور شدم یعنی چی اگه مقاصد دیگه ای تو سرمون نباشه؟؟؟؟ با این حرفتون به من هم توهین کردید

MojtabaMax دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:49 ب.ظ http://www.AloneMax.blogsky.com

ای بابا تو هم حسابی شاکی هستی ها ...همه که مثل هم نیستند تر و خشک رو چرا با هم به سیخ میکشی...

سلام ...نه به خدا من که توی پاسخ به نظراتم هم چندین بار گفتم: همه ی مرد ها مثل هم نیستند ..مثالش هم بابای خودم
معذرت اگه به شما برخورد...

دریای بیکران سه‌شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:24 ق.ظ http://www.darya90.blogsky.com

ایول عجب بحثی شد خوشمان آمد
با نظر نوید گل کاملا موافقم و به نظر به شما هیچ توهینی نکرده دقیقا هم همینطوره یه بار دیگه نظرش رو بخونید و متوجه میشید.
ممنونم

من هم دیگه تسلییییییییییییییییییمم

حق با شماست

نوید سه‌شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:50 ق.ظ http://parvaz-ta-khorshid.blogsky.com/

سلام
خوشبختانه به لطف نگاه جامع دوست خوبمون «دریای بی کران» سوء تفاهم توهین برطرف شد.
برای تبادل اطلاعات و عقاید لازمه که در مقابل نظرات هم جبهه نگیریم. شخصا اگه نظر مخالفی رو درست بدونم در پذیرفتنش درنگ نمی کنم.
همونطور که خانم بهار گفتن باید برای نظر همه احترام قائل بشیم.
سربلند باشید

حرف حق هم که دیگه جواب نداره

محدثه سه‌شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:29 ق.ظ http://mody.blogsky.com

میسی بهم سر زدی
خوب کردی گذاشتی
خیلی جالب بود

ممنونم عزیزم

میوسا سه‌شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:23 ب.ظ http://miosa.blogsky.com

من شخصا عذر میخوام برای این موجوداتی که مثلا مرد هستن....تو این مملکت زن بودن یعنی گناه کبیره و وقتی گناه کردی باید کفاره اش هم بدی و کفاره اش هم همین چیزاست...

چی بگم؟؟؟؟

منم میام سه‌شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:28 ب.ظ

مردان در صید عشق به وسعت نامنتهایی نامردند گدایی عشق میکنند تا وقتی مطمئن به تسخیر قلب زن نشدند اما همین که مطمئن شدند مردانگی را در کمال نامردی به جا می آورند!(البته دور از جون مردای این پست)


هرگز خودت را با مردی مقایسه نکن! بامبو و سرخس دو گیاه متفاوتند اما هر دو به زیبایی جنگل کمک میکنند. زمان تو نیز فرا خواهد رسید تو نیز رشد میکنی و قد میکشی! (این نیز بگذرد)


البته همه ی مرد ها هم اینطور نیستن به هر حال ممنونم ازت

به قول خودت : این نیز بگذرد

مهدی چهارشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:19 ق.ظ http://myprofile.blogsky.com

عجب شما که مردان این آب و خاک باشید ، گلش نکنید خوبه

من هنوز رو حرف خودم هستم در ضمن من بدون مطالعه و تحقیق حرف نمی زنم کسی که جامعه شناسی بخونه می دونه چطور باید در مورد حقوق دیگران صحبت کنه
با حرف کتاب قانون عوض نمیشه دریای بیکران و آقا نوید این قانون مزخرف اسلامی به نفع شماها رای داده تا آخرش هم با شماست بپا فقط سوءاستفاده نکنی که معمولا می کنید
اما یه روز عوض میشه اینو قول می دم

اقا مهدی ...نوید جان...دریای بیکران و اقا امید لطفا این بحثو تموم کنید

نوید چهارشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:46 ق.ظ

سلام
متعجبم که جناب آقای مهدی اصلا متوجه نشد با کی و در باره ی چی بحث می کنه!
نه من و نه دریای بی کران موافق پایمال شدن حقوق زن ایرانی نیستیم . شما تلاش می کنید این تفکر کریه رو به ما ببندید تا ذهن دیگران رو منحرف کنید و با تخریب چهره ی طرف مقابلتون بر روی هجویاتتون سرپوش بذارین.
قصدتون رو از این شعار دادن ها نمی دونم اما شما حتی شعارهاتون هم هجوه.
تو محیط مجازی همه جامعه شناسند ! برای اعداد و ادعاهاتون ماخذ و مستند معرفی کنید.
توقع ندارم اصول مباحثه رو بلد باشین اما توقع دارم حداقل حرفای طرف مقابلتون رو بفهمین و به همون حرفا جواب بدین .
شما برای اثبات برابری بین مرد و زن دقیقا به تفاوت های مرد و زن اشاره کردین . کاش برای دفاع از یک حق ( که من و دریای بی کران هم منکرش نیستیم) اول کمی تکرار می کنم کمی در موردش مطالعه کنید.
خانم بهار عذر می خوام که علیرغم میل شما مجبور به پاسخ گویی شدم
سرفراز باشید

MojtabaMax چهارشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:19 ب.ظ http://www.AloneMax.tk

سلام عزیزم یه سر هم به ما بزن همش ما داریم میایم نظر میدیم یه بار هم تو بیا نظر بده...

چشم...الان می یام

مهدی چهارشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:06 ب.ظ

به روی چشم
شرمنده قصد توهین به هیچ کس رو نداشتم
از همه معذرت می خوام
بهار جان از شما هم معذرت می خوام

راسکلنیکف چهارشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:16 ب.ظ http://soir1991.blogsky.com

سلام!
واقعا موافقم یعنی تموم حرفهای من بود بذار اینجا ایران باشه بذار متفاوت باشه با تموم دنیا که اگه مثله بقیه بود اونوقت کاری که ما میخوایم اونی نبود که ارزش الان رو داشته باشه!

سلام ممنونم از حضور گرمت

ساینا پنج‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:04 ق.ظ

اومدمااااا!!!سلام!

بووووووس.....

سلام

دلم برات تنگیده بود

دریای بیکران پنج‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:44 ق.ظ http://www.darya90.blogsky.com

مهدی جان اگر من هم یه خورده تند صحبت کردم ببخشید.
من به نظرت احترام میزارم و این یک عقیده شخصیه خودته.ولی نباید انسان ها را در دو گروه زن و مرد ببینی.همه انسان ها میتونند در عین حال اعمال خوب یا بدی داشته باشند و سعی کن یک فرد رو همیشه در ضمن قائل شدن به جنسیت یه انسان ببینی با مجموعه خصوصیات فردی و اجتماعی.و همیشه دید خود رو نسبت به انسان ها باز تر کنیم و خودمون رو از چهار چوب جنسیت خارج کنیم.ممنونم

hamid پنج‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:13 ق.ظ http://jarrah.tk

خیلی زیبا بود

ممنونم

سینا جعفری پنج‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:22 ق.ظ http://jafari-it.blogsky.com

با سلام
جالب بود وستودنی،کاش کمی بیشتر می نوشتی.
من دیوونه ی حسرتم ،دیوونه ی نگاه ،دیوونه ی خدا،دیوونه ی خیلی از واژه های پرت انسانیت.

سلام

ممنونم که به من سر زدید ...چشم بیشتر خواهم نوشت

فریاد پنج‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:08 ب.ظ http://faryad80.blogsky.com/

سلام بهار جان .
اومدی حالت را بژرسم .
خوبی گلم .

ممنونم عزیزم امیدوارم تو هم خوب باشی
یه مدته سرم شلوغه نتونستم مطلب بزارم...در اولین فرصت مطلب خواهم گذاشت

یک دوست پنج‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:06 ب.ظ http://smmajidi.ir

سلام
از اینکه نظرتونو برام گذاشتین ممنونم وبهش احترام میگذارم.
ولی با کمال احترام فکر میکنم در موردحجاب، حقوق زن ومرد و برخی مسائلی که درجامعه شناسی ما وجودداره اطلاعات کافی ندارید. اگر علاقه مند بودید من میتونم تا حدودی در این زمینه راهنماییتون کنم وشاید هم شما منو....
ممنون
مجیدی

سلام من هم ممنونم که به من سر زدید ... خوب اگه با نظرم موافق نبودید ... کاش دلیل مخالفتتون را برام گذاشته بودید

به هر حال هر کس نظر و عقیده ی خاص خودش را داره و من هم نظرمو گفتم...من 4 سال جامعه شناسی خوندم..ولی ادعا ندارم که یک جامعه شناس واقعی هستم...خوشحال میشم اگه بتونید کمکم کنید

عاشقانه های مردزمینی جمعه 21 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:45 ب.ظ http://www.parseh2.blogsky.com

جالب بود.بعضی جاهاهم طنزتلخی داشت...ومواردیش هم امروز منسوخ شده است ومربوط به گذشته...
درمجموع آسیب های اجتماعی وروحی نیمی ازقشریک جامعه رابیان می کرد والبت متاسفم برای این موارد.ودیده ام اینگونه هارا...
هرچندکه زنان زیادی هم پیدامی شوندکه بسیارشیادو...هستند.ولی جامعه ی مامثل هرجامعه ی سنتی، مردسالاره
بگذریم ازبعضی ازقبایل بدوی افریقا وقبایلی درتبت که زن سالارن ...ومیدونیم که هرکدام ازاینهامحاسن ومعایب خاص خودش رو داره....
------------------
حالاازایناگذشته داری" ان جی اوی" فمنیستی راه می ندازی؟
---------------------
ویادمان باشد"هرچیزی به جای خویش نیکوست"
----------------
من ازاون مردای خوبمو
--------------
وبازهم یادمان باشد"هرمساله ای راباتوجه به فرهنگ اون جامعه تحلیل می کنن"
-----------------
سلام

هیچ وقت خودمو صد درصد خرج تونکردم!چون میدونستم،تاصدبلدنیستی بشماری!!

سلام ممنونم که بالاخره اومدی

ان جی اوی فمنیستی؟؟؟؟ نه بابا

راستی کاش میگفتی کجاهاش الان منسوخ شده و مربوط به گذشتست؟؟؟

غرور مددکاری شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:43 ب.ظ http://www.aem-iaukhsh.com

سلام من نمیگم حرفت اشتباه هستش زیاد هم با فمینیسم موافق نیستم چون باعث طلاقهای متعدد تو جامعه ما شده همین حرفها و همین شعارها باعث تحریک زنها در روابط زناشویی شده.نمیگم به زنها ظلم نشده ولی برای برابری داریم تاوان سنگینی میدیم جامعه ما داره لطمه میخوره. نمیشه تو چند سال، مردسالاری صدهاساله مردها که تکیه گاهشون هست را خراب کرد پس منطقی به این قضیه نگاه کنین

بله من هم معتقدم طرز فکر و نگرش مردان به مرور زمان تغییر خواهد کرد نه یکباره. البته بسیاری از زنان ما نیز خودشان را باور ندارند و ابتدا انها باید تغییر کنند...

درسته که مردها نیز با این افکار بزرگ شده اند..افکاری که برایشان همیشه تکیه گاه بوده ولی خاموش ماندن ما زنها فقط وضع موجود را بدتر خواهد کرد.. ما اگر خاموش بمانیم به فرزندان خود و به دخترانی که در اینده متولد خواهند شد ظلم کرده ایم...

همیشه محافظه کاری پایان خوبی نخواهد داشت.

ممنونم از حضور گرمت

مهسا شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:25 ب.ظ http://www.barani22.blogfa.com

واااااااقعااااااااااا دمت گرم عزیزم عاااااااالی بود میشه بذارمش تو وبم اجازه هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مرسییییی

اره عزیزم بزارش

مهسا یکشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:21 ب.ظ http://www.barani22.blogfa.com

جدی بهار جان این مطلبت رو با اجازت گذاشتم مخسسسسسسسسسسسسسسسسسسسی عسلم

قابلی نداشت

میلاد جمعه 4 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 05:58 ق.ظ http://www.mhsoft.blogsky.com

سلام حرفات کاملا درسته ولی همه ی مرد ها این جوری نیستن و همه ی زن ها هم اینقدر مظلوم نیستن
لطفا اگه میشه فقط یه خط هم از نامردیهای دخترا بنویس فقط یک خط

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد