سلام دوستای خوبم

اول کلام اینکه از همتون بابت تاخیرم معذرت میخوام.

 

دوم اینکه از همه ی شما دوستای گلم که به من سر زدید و نظرهای خوبتونو  

 

برام نوشتید یه دنیا ممنونم .  

 

و اما نظر من در رابطه با موضوع دوستی دختر و پسر در فرهنگ  

 

ایرانی :  

 

 میل و کشش به جنس مخالف و برقراری رابطه با او از نظر فیزیولوژیکی یک  

 

نیازطبیعی و فطری و روانیست و در تمام فرهنگ ها پسران و دختران در سن  

 

بلوغ اولین نگاه و گرایش را به سوی جنس مخالف ابراز میکنند. تمایلات  

 

نفسانی که در صورت تعدیل..نیاز های بشر را تامین کرده و در صورت افسار  

 

گسیختگی ...حیات سالم او را مورد مخاطره قرار میدهد.  

 

مهمترین این غریزه ها..غریزه ی جنسی و میل به دوست داشتن و دوست  

 

داشته شدن است.

 

اما باید به این نکته هم توجه کرد که هر فرهنگی مرزی برای این کشش تعریف  

 

کرده است.مثلا:در جوامع غربی و دیگر جوامع غیر مسلمان ارتباط میان دو  

 

جنس مخالف به خود فرد سپرده شده است( البته باید توجه کرد که این  

 

ازادی ارتباط نیز مشکلات زیادی را به همراه داشته و دارد). 

 

در فرهنگ ما مسلمان ها ارتباط صمیمانه بین دو جنس فقط در چارچوب ازدواج  

 

مجاز دانسته شده و متاسفانه اسیب های اجتماعی و روانی چنین دوستی  

 

هایی بیشتر متوجه دختران است و مرد ایرانی بدون هیچگونه  

 

محدودیتی..تجربه های متنوع این دوستی ها را پشت سر می گذارد اما دختر  

 

ایرانی اگر یک نمونه از این دوستی ها را تجربه کند تا پایان عمر شان و  

 

حرمت خویش را در خانواده و جامعه از دست خواهد داد و اثارمنفی  این  

 

تجربه پس از ازدواج هم به نوعی در زندگی اش نمایان خواهد شد. 

 

و اما چاره چیست؟؟؟؟ ازدواج؟؟؟ ( خودتون که از وضعیت اقتصاد و اشتغال  

 

جوان ها با خبرید) 

 

سر کوب غرایض؟؟؟( که باعث مشکلات دیگری همچون:هنجار شکنی و ...  

 

خواهد شد) 

 

به نظر من باید گرایش بین دختران و پسران امری طبیعی قلمداد شود و با  

 

مطالعه و تحقیق در این خصوص راهکارهای مناسبی دررابطه با  چارچوب  

 

فرهنگ ایرانی ارایه شود.

نظرات 4 + ارسال نظر
ناشناس جمعه 4 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 05:46 ق.ظ http://www.mhsoft.blogsky.com

اشتباهه به خدا اشتباهه هنوز دخترا را نشناختی

سلام دوست خوبم اره شاید حق با شماست..نمیدونم...ممنونم که به من سر زدی

امید جمعه 4 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 07:46 ق.ظ http://garmak.blogsky.com/

فقر همه چیز در جامعه ما موج می زند
در هر زمینه ای فقیریم
ازدواج های ما هم تحت شعاع فقرهای فراوان ماست

به نظر من ازدواجهای ما هم مشکل دار است
امار طلاق اینطور نشان میدهد

قطعا همینطور است

دریای بیکران جمعه 4 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 07:09 ب.ظ http://www.darya90.blogsky.com

آفرین استاد
آهان ببخشید اولا سلام
بسیار زیبا نوشتید یه جورایی میشه گفت که نظر من رو هم تایید شد در اینجا
خب ولی بالاخره راه حل رو واگذار کردین به خودمون مثلا من الان باید چه کنم؟قصدش رو دارم ولی کار ندارم

سلام..ما اینیم دیگه

خوب بهترین راه اینه که غرایضتو سرکوب نکنی و دنبال دوس دختر باشی ولی یه دوستیه اصولی و یه رابطه ی منطقی و انسانی

دریای بیکران دوشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:26 ب.ظ http://www.darya90.blogsky.com

نه دیگه بهار
من میخوام روحم علاوه بر جسمم مال فقط همسر آیندم باشه نه مال کسی دیگه....خب دیدی نشدکه بشه

تو کارت درسته

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد